e-business company

management - advies - beheer - support

E-commerce

Alle onderzoeken, of het nu de Rabobank, ABN-AMRO of Shopping Tommorow is, wijzen uit dat de fysieke retailer moet inzetten op omnichannel retail.  Omnichannel is de geëvalueerde variant van crosschannel. Waar bij crosschannel de kanalen nog als losse entiteiten functioneerde, wordt bij Omnichannel een uniforme merkbeleving over alle kanalen aan de klant geleverd. Of de klant nu in de fysieke winkel, via een desktop, een tablet of smartphone winkelt, de merkbeleving moet gelijk zijn. 

Dit is zowel een technische als logistieke uitdaging. Bovendien ben je als retailer in dit proces meer dan ooit afhankelijk van de samenwerking met en de prestaties van de ketenpartners zoals de leveranciers en logistieke dienstverleners. Deze zullen in staat moeten zijn om aan de nieuwe wensen en eisen te kunnen voldoen.

De onderzoeksresultaten zijn duidelijk, maar de praktijk is lastig. Hoe realiseert je dit als retailer en wat is de beste strategie en hoe voorkom je desinvesteringen? Het ontbreekt veelal aan kennis op dit specifieke gebied en men is daardoor geneigd om advies te vragen aan de vertrouwde techniek leveranciers, zoals de POS leverancier of de webshop bouwer in de omgeving. Vaak leidt dit tot teleurstellingen, geld, tijd en energie vertalen zich niet in omzet. 

Het is van groot belang dat er een gedegen plan van aanpak wordt gemaakt waarbij de strategie, de techniek en het budget passen bij het bedrijf. Voor elke retailer geldt een andere aanpak om succesvol te worden als omnichannel retailer. Budget, IT kennis, durf en het gevoerde assortiment bepalen vaak wat de juiste aanpak is. Hoe kun je als winkelier concurreren tegen partijen als Bol, Wehkamp en Coolblue en wat gaat er gebeuren als Amazon zijn intrede doet in Nederland?


Diensten e-business company

  • E-commerce strategie
  • Omnichannel fasering
  • Platform keuze
  • PIM consultancy
  • Project management

 


Omni-channel retail is de grootste uitdaging voor fysieke retailers.